Marketing Link - freelancer Lisa Iversen

Outsourcing

Hvorfor..

Outsource marketing?

Mange virksomheder oplever, at det kan være en fordel at outsource hele eller dele af deres marketing.


Fordele og ulemper
ved at outsource marketing

I takt med at marketing er blevet en vigtig diciplin for mange virksomheder anvendes der i stigende grad eksterne ressourcer, bl.a. freelancere som mig, til at levere hele eller dele af marketingopgaverne. Jeg har opridset et par fordele og ulemper herunder.

Undgå langsigtede forpligtelser

Outsourcing af marketingfunktionen giver fleksibilitet. At anvende freelance ressourcer eliminerer behovet for en langsigtet ansættelsesforpligtelse og minimerer de faste omkostninger. Herunder også omkostninger til både medarbejder,  kontorlokaler og udstyr. Freelancere arbejder typisk på projektbasis eller timepris, så du kan få mere kontrol over dit budget og dine udgifter.

Timelønnen er muligvis en anelse højere ved at anvende en freelance, men generelt vil tiden også anvendes effektivt.

Udnyt fleksibiliteten

Desuden kan du med kort varsel rekvirere eksterne marketingkonsulenter og freelance ressourcer, og hurtigt skalere op eller ned, baseret på det aktuelle behov. Er der en stor mængde opgaver en måned og færre den næste, kan det give god mening at have en ekstern til at levere hele eller dele af din marketing.

Adgang til erfaring

Eksterne marketingkonsulenter kan have dybdegående viden og erfaring inden for forskellige marketingdiscipliner. De kan også have adgang til mere avancerede værktøjer eller teknologier, som ikke nødvendigvis kan oppebæres af individuelle med mange arbejdsopgaver.

Andre øjne på din markedsføring

Eksterne ressourcer kan bidrage med et nyt perspektiv og nye ideer, perspektiver og strategier, og bringe erfaringer fra  forskellige virksomheder og brancher i spil. Dette kan hjælpe med at forny din marketingindsats og adskille dig fra konkurrenterne.

Mangel på intern viden – en lille ulempe

En mindre ulempe er at en ekstern eller freelance ressource ikke nødvendigvis har samme adgang til intern information. Derfor er en god briefing alfa og omega hvis man ønsker et job god udført. 

Mange steder er en god løsning at lade en freelancer supplere en intern marketingfunktion eller udvalgte medarbejdere, så man opnår det bedste fra to verdener.

Marketing i samarbejde med mig?

Overvejer du at outsource din marketing, så kontakt mig for at få mere information om hvad jeg kan tilbyde. 

Bred palette 

Personligt kan jeg levere ind på en relativ bred palette af opgaver, hvilket bidrager til både fleksibilitet og effektivitet. Som freelancer kan jeg levere enkle opgaver, f.eks. illustrative figurer, eller jeg kan levere større projekter, som kræver flere kompetencer. 

Supplement til eksisterende marketingafdeling

Det kan også give mening at lade mig supplere en eksisterende marketingafdelings kompetencer og ressourcer, så jeg som freelancer understøtter den eksisterende marketingafdeling. Ønskes det i faste rammer, kan vi afsætte en fast tid til dig og din forretning. 

Tag fat i mig for at høre mere. Det vil glæde mig at høre fra dig. Udfyld kontaktformularen herunder eller ring til mig på 20 66 53 89.  

Outsourcing af marketing og kommunikation

Kontakt

Hør hvad jeg kan gøre for din virksomhed. Udfyld formular, og jeg vender hurtigt tilbage. 

Alternativt ring til mig på 20 66 53 89. Vi tales ved 🙂